Privatimport
Som service till våra medlemmar erbjuder vi en omfattande Privatimporttjänst.
En del av hela vårt sortiment hittar du redan i Systembolagets beställningssortiment. De mesta säljs i kolli om sex eller 12 flaskor. Detta för att hålla priset nere. En stor del av kostnaden är transport och transportkostnaden är den samma för en flaska som ett kolli upp till 12 flaskor. Om du inte vill köpa exakt det antal vi erbjuder i beställningssortimentet, kan du använda vår Privatimporttjänst genom Systembolaget. Detta gäller även viner som inte finns i Beställningssortimentet, men i vårt Restaurangsortiment. Alla viner som omfattas av vår Privatimporttjänst hittar du i vårt Privatsortiment och är kodade med ”PI”.
Det enklaste förfarandet att göra en förfrågan genom oss, är att vara medlem. Du måste vara inloggad för att kunna använda denna funktion. Genom vår tjänst får du snabbt svar via e-post avseende pris och villkor samt all den information du behöver för att sedan kunna lägga din beställning via Systembolagets Privatimporttjänst eller i Butik. Du slipper dessutom besväret att gå till din Systembolagsbutik för att göra förskottsbetalning.
Vi hjälper även till med att ta hem vin som du har hittat på din resa i Italien och som du sedan inte hittar på Systembolaget, eller vin som du redan har köpt på plats och vill ha hjälp med att transporta hem. Även dessa leveranser sker via Systembolagets Privatimporttjänst. Enklast att göra en sådan förfrågan är att skicka e-post till oss på: info@vinoliv.se .
OBS, du behöver inte vara medlem i Vinoliv för att göra en privatimport som går via oss, dock blir förfarandet enklare för dig som beställare.
Klicka på ”Ladda ner dokument” för att få tillgång till vår lathund om att göra en privatimportförfrågan på Systembolaget.
Klicka på länken för att läsa mer om Systembolagets privatimporttjänst!