Köpvillkor
Nedanstående är de köpvillkor som gäller när du handlar på PXC underwear webshop. Köpvillkoren innefattar generella villkor; priser; betalning; frakt & leverans; returer, byten & ångerrätt; reklamation samt tvistförfarande. I och med köp accepterar du våra köpvillkor med samtliga ingående delar.
Generellt
Fraktavgift per försändelse 39kr.
Minimivärde per order 100kr.
Under 18 år?
Är du under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att handla hos oss.
Priser
Alla priser som anges på vår webshop är inklusive 25% moms.
Vi reserverar oss för eventuella skrivfel.
Betalning
Du har följande fem betalningsalternativ att välja mellan:
1. Direktbetalning
Du betalar med din Internetbank. För tillfället kan du betala genom SwedBank, Handelsbanken, Nordea eller SEB. Betalningen sker genom Auriga som är Nordens ledande leverantör av betaltjänst.
2. Betalkort
Du betalar med VISA eller MasterCard . PXC tar ej ut någon extra avgift då du använder denna betalningsform. Vi accepterar bara svenska kort. Betalningen sker genom Auriga som är ett av de största och mest kända kortbetalningsleverantörer i Sverige och Europa.
3. Klarna Faktura
Du kan handla för upp till 25 000 kr, beroende på vad vår fakturahanterare Klarna AB godkänner. Vid fakturabetalning görs en sedvanlig upplysning för att säkerställa de krav som vår fakturahanterare ställer. Faktura från Klarna idag Sverige populäraste betalsätt på Internet. För mer information se www.faktureramig.se. En fakturaavgift på 29 kr tillkommer. Fakturan skickas tillsammans med dina varor. Förfallodatum inträffar 14 dagar efter att beställningen skickats. Vid påminnelse debiteras 50 kr + dröjsmålsränta. OBS! Om du väntar länge med att hämta ut dina varor på ditt utlämningsställe riskerar du att få en påminnelse då kredittiden löper från den dag då vi skickar din beställning.
När du väljer faktura som betalsätt jämförs ditt personnummer med din folkbokförda adress. Detta sker automatiskt vid köptillfället. Om du anger felaktiga uppgifter kommer ditt köp inte godkännas.
4. Klarna konto (delbetalning)
Du kan handla för upp till 25 000 kr, beroende på vad vår fakturahanterare Klarna AB godkänner. Vid fakturabetalning görs en sedvanlig upplysning för att säkerställa de krav som vår fakturahanterare ställer. Dela upp din betalning så den passar Dig bäst. Du väljer varje månad hur mycket du vill betala av på ditt belopp (lägst 50kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet) och kan alltid välja att betala av hela beloppet på en gång. Alla dina delbetalningsköp samlas på samma faktura. Betalning sker alltid den sista dagen i månaden, dvs du kan alltid betala efter att du har fått din lön. Första betalningen sker i slutet av nästa månad! Månadsränta 1,625 %, aviavgift 29 kr (En avgift oavsett antal köp).
Läs kompletta kontovillkor här.
För frågor gällande delbetalning och/eller ditt konto kan du kontakta Klarna på telefon 08-120 120 00 eller via e-post info@klarna.se
När du väljer delbetalning som betalsätt jämförs ditt personnummer med din folkbokförda adress. Detta sker automatiskt vid köptillfället. Om du anger felaktiga uppgifter kommer ditt köp inte godkännas.
Postförskott/Efterkrav
Du kan handla mot postförskott (max 5000kr), dvs att du betalar kontant när du löser ut paketet på Postens utlämningsställe. Tjänsten postförskott tillhandahålls av Posten Sverige AB och kostar för närvarande 60 kr.
Leveranser inom Sverige
Alla varor skickas från vårt lager inom 1-3 arbetsdagar. Vi skickar alla leveranser säkert med Posten som har en leveranstid på 1-2 dagar beroende på vart du bor, så den totala leveranstiden blir 2-5 dagar.
Direkt i brevlådan
När du beställer lättare och små varor bärs de som vanligt ut till din brevlåda av Postens Brevbärare.
Detta kan endast användas när betalning sker med kort, direktbetalning, faktura eller avbetalning. Om
försändelsen skickas mot postförskott eller inte går ned i brevlåda/brevinkast aviseras den för avhämtning.
Vi ansvarar inte för dröjsmål som beror på Postens hantering av försendelser.
Kontroll på din försändelsen.
Du får ditt kollinummer via E-mail och kan själv spåra din order med detta kollinummer på postens hemsida, www.posten.se.
Hämta på posten
Du får ett brev eller SMS när din leverans anlänt till ditt lokala utlämningsställe.
Paket som inte hämtas ut
För alla paket som inte lösts ut från Posten (eller ett utlämningsställe) debiteras kunden en avgift på 250 kr. Avgiften motsvarar de faktiska kostnaderna för frakt, expeditionsavgift och hantering. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.
Ej utlösta varor som skickats mot postförskott
För ej utlösta paket när beställningen är gjord med postförskott debiteras kunden 290 kronor för postens avgifter, frakt samt för våra administrativa utgifter. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.
Felaktig adress
Om felaktig adress anges som resulterar i att varorna inte kan levereras och skickas istället tillbaka tilll oss debiteras kunden en avgift på 250 kr. Avgiften motsvarar de faktiska kostnaderna för frakt, expeditionsavgift och hantering.
Fraktpris
PXC skickar sina leveranser tryggt och säkert med Posten och fraktkostnaden är för närvarnade 39 kr per försändelse.
Byten & returer
Underkläder är hygienartiklar och bytes inte och återtas ej som retur, om de har blivit uppackade och provade. Varorna är plomberade vid leverans. Kolla därför extra noga att det är rätt vara, storlek och färg innan du bryter förpackningen. Vid köp av behå, linnen, toppar, T-shirts går det bra att byta och returnera en öppnad förpackning, under förutsättning att nedanstående tillstånd på varan uppfylls.
¤ Varan måste vara i sin helhet så som den skickades till dig. Alla de ingående delar måste vara med, inklusive förpackningar och eventuella tillbehör (t.ex. galgar).
¤ Varan får inte ha brukats och måste vara fri från smuts, hudflagor, damm, smink, hår, parfym eller andra främmande lukter.
¤ Produktlappar, plomberingar och andra etiketter måste sitta kvar på varan. Varans förpackning får inte vara väsentligt skadad.
Du har rätt att byta en vara en gång och då till en annan storlek. Vi tar inte ut något avgift för byte, du betalar dock själv för frakten när du skickar till oss. Byte till andra varor behandlas som ny beställning. Om korrekt storlek inte finns tillgänglig får du byta mot en annan vara. Byte måste ske inom 14 dagar efter att du har mottagit varorna.
Om mottagningsdatum ej kan bevisas gäller Postens datumstämpel plus 3 arbetsdagar.
Vid retur och byten återbetalas inte avgifter som frakt, fakturaavgift eller postförskottsavgift. Du står också för alla egna fraktavgifter. Vid retur tar vi 49 kr i expeditionsavgift, denna avgift tillkommer inte vid byten. Expeditionsavgifter tillkommer både om du returnerar en del av beställningen eller hela beställningen.
Vid byte eller retur står du för transportrisken, dvs du är ansvarig för varorna till dess att de har överlämnats till oss av transportören (t.ex. Posten). Vill du vara helt säker på att din retur kommer fram så är det bäst att skicka som rekommenderat brev eller som postpaket.
Om vi har skickat fel vara så står vi för alla omkostnader.
Icke godkänd retur vara, returneras till avsändaren och en fraktkostnad på 39:- och expeditionsavgift på 49:- debiteras.
Hos pxc.se har du alltid öppet köp i 30 dagar. Vid återbetalning betalar vi tillbaka snarast möjligt, dock senast 30 dagar.
För frågor gällande byten och returer kontaktar du vår kundtjänst:
E-post: kundtjanst@pxc.se
Telefon: 0451-81515
Behandling av returer och byten
Vi behandlas returer och byten inom 10 arbetsdagar efter mottagande.
Återbetalning av godkända returer
Eventuell återbetalning sker normalt inom 14 dagar men maximalt inom 30 dagar, från det datum då vi mottagit din retur. Observera att förfallodatum för faktura och delbetalning gäller alltid.
Reklamationer
Om en vara mot förmodan skulle visa sig vara defekt på något sätt ber vi dig kontakta oss på reklamation@pxc.se. En reklamation är inte automatiskt godkänd. För att reklamation ska godkännas gäller att varan är korrekt hanterad och omodifierad. Varan får inte vara väsentligt brukad eller nedsmutsad (gäller även parfymer och andra främmande lukter). Om reklamation godkänns står vi för alla frakter.
Om reklamation inte godkänns skickas varan tillbaka till avsändaren.
Reklamationsrätt gäller endast produkter med fabrikationsfel och under max tre år. Vid en eventuell reklamation ber vi dig kontakta vår kundtjänst enligt nedan inom skälig tid.
E-post: kundtjanst@pxc.se
Telefon: 0451-81515
PXC.se följer konsumentköplagen vid eventuella reklamationer, läs mer på konsumentverket.se.
Fyll i och skicka alltid med vår retursedel vid reklamation.
Force Majeure
Skulle något av följande saker inträffa befrias Uppercut.se från att fullfölja avtal. Detta gäller vid omständigheter utanför vår kontroll. Strejk, krig, nationellt undantagstillstånd, sabotage, naturkatastrofer, onormal nedgång i marknaden, åtgärder tagna av nationell regering, om bolaget blivit utsatt för kriminell aktivitet, större olyckhändelser och blockad.
Tvist
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.